.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز خرید تضمینی برنج شمال

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: خرید تضمینی برنج در شمال کشور آغاز شد.

به گزارش شمال نیوزرمضانعلی ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه کارشناسان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور برای خرید تضمینی برنج از امروز در شهرهای بابل، فریدونکنار و نکا مستقر شدند، اظهار داشت: در تلاش هستیم با تقویت تشکل‌های خرید مراکز خرید تضمینی برنج را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر دو تشکل خوشه و شالی‌کوبی‌داران با سازمان غله برای خرید تضمینی برنج همکاری می‌کنند، یادآور شد: این دو تشکل خود نیز دارای زیر مجموعه‌های متعددی هستند که امکان خرید تضمینی برنج را فراهم می‌کند.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور از انعقاد قرار داد با شالیکوبی‌های پراکنده سطح استان مازندران خبر داد و گفت: برای تسریع در خرید برنج کشاورزانی که در مناطق دوردست هستند نیز قراردادی در هفته آینده منعقد می‌کنیم.

وی قیمت پایه خرید برنج شیرودی با 10 درصد شکستگی را حدود یک‌هزار و720 تومان اعلام کرد و بیان داشت: برنج ندا که دیگر محصول تولیدی کشاورزان مازندران است نیز با 10 درصد شکستگی حدود یک‌هزار و 280 تومان خریداری می‌شود.

ریاحی مدت زمان خرید تضمینی برنج را حدود 6 ماه اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا 15 بهمن ماه سال جاری خرید تضمینی برنج پرمحصول از کشاورزان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اوج خرید برنج پرمحصول مازندران را شهریور ماه اعلام کرد.

این مسئول درباره نحوه پرداخت مبلغ برنج به کشاورزان گفت: با بانک سپه برای پرداخت پول برنج به کشاورزان توافق کردیم. مسائل مالی خرید برنج برعهده این بانک است.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اعلام اینکه میزان سطح زیر کشت برنج بر اساس اعلام مسئولان جهاد کشاورزی مازندران حدود 238 هزار هکتار اعلام شد، خاطرنشان کرد: حدود 37 تا 380 هزار تن برنج پرمحصول از این اراضی استحصال می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه سال‌های گذشته حدود 10 تا 15 درصد برنج کشاورزان در اختیار سازمان غله قرار می‌گیرد.

ریاحی در ادامه گفت: کشاورزان برای اینکه در زمان فروش برنج با مشکل مواجه نشوند نیاز است که حسابی در بانک سپه داشته باشند و در زمان تحویل برنج، کارت ملی و شماره حساب مشخص شده بانک سپه را برای تصفیه‌حساب مالی در اختیار داشته باشند.

این مسئول در مورد زمان حضور کارشناسان در مراکز فروش اضافه کرد: زمان حضور کارشناسان در مبادی فروش بستگی به استقبال کشاورزان دارد.

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور در پایان گفت: در حال حاضر مبادی خرید برنج تضمینی در شهرهای نکا، بابل، فریدون‌کنار، ساری و قائم‌شهر وجود دارد و در شهرستان آمل و برای ایجاد پایگاه خرید برنج تضمینی در حال رایزنی هستیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : خرید تضمینی , برنج , شمال

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.